Repozytorium gromadzi i udostępnia materiały dydaktyczne oraz dorobek naukowy pracowników i doktorantów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Celem serwisu jest upowszechnianie oraz promocja publikacji i wyników badań prowadzonych na bydgoskiej uczelni.

Wybierz zbiór, którego kolekcje chcesz przeglądać.

  • Kwestionariusz wsparcia rodzicielskiego w regulacji emocji dziecka 

    Larionow, Paweł; Wawrzyniak, Kacper; Mazur, Monika; Mudło-Głagolska, Karolina (2025)
    Kwestionariusz wsparcia rodzicielskiego w regulacji emocji dziecka poddaje ocenie stosowanie 10 strategii regulacji emocji, których używają rodzice w celu regulacji emocji dziecka. PACER składa się z 50 pytań, po 5 na każdą ...
  • Z krótkich dziejów klasztoru franciszkanów obserwantów w Głubczycach 

    Karczewski, Dariusz (2025)
    W średniowieczu Głubczyce były jedną z kilku dzielnic książąt z opawskich, wywodzących się z bocznej linii Przemyślidów. Ostatnim z tej dynastii, który panował w Głubczycach, był książę Jan Pobożny (zm. ok. 1485). W 1448 ...
  • Emotions across languages and media. Linguistic and cultural studies analyses 

    Szczepaniak, Jacek; Czachorowska, Magdalena (Harrassowitz Verlag, 2025)
    Emotions are with us all the time: without them it is difficult to talk about human beings, their condition, their motivations, their past and their future. Emotions are present in education, socialization, politics, culture ...
  • Die Kunst, liebevoll zu dichten. Zu den Nobelpreisreden von Wisława Szymborska und Olga Tokarczuk 

    Szczepaniak, Monika (Harrassowitz Verlag, 2024)
    Wisława Szymborskas Der Dichter und die Welt und Olga Tokarczuks Der sensible Erzähler könnten als Stimmen der qua Nobelpreis kanonisierten Schriftstellerinnen auf den ersten Blick unterschiedlicher nicht sein. Und doch ...
  • Populizm jako degeneracja demokracji 

    Laska, Artur (2024)
    Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych, wskazujących, że konstytutywne elementy populizmu są z istoty niedemokratyczne, a utrwalając się w ramach demokracji, nie stanowią jej formy, ale przejaw ...

Zobacz więcej